زودنویس
مرجعی برای تولید محتوا، بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا
درباره وبلاگ


من مسعود معاونی هستم، بلاگر و وبمستر که از سال 1393 به تولید محتوا در زمینه موضوعات فناوری و های تک می‌پردازم.

مدیر وبلاگ : مسعود معاونی
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


                     

1-     انواع كارت ها

- كارت های اعتباری و بدهی : در حال حاضر بیش از 2/8 میلیون كارت از سوی بانكهای تجاری صادر شده است.

- كارت های غیر بانكی : برخی موسسات غیر بانكی اقدام به انتشار كارت های خرید مانند ثمین و سایپا كارت نموده‌اند.

2- شبكه شتاب

این یك شبكه Online ملی است و خدمات مربوط به كارت های بدهی را انجام می‌دهد و كارت های بدهی داخلی را بین بانك ها تسویه می‌نماید.

3-سیستم تسویه بین بانكی مبادلات ارزی

این سیستم با استفاده از سوئیفت روی خط بین شعبه مركزی بانكهای تجاری عمل می‌كند و بانك مركزی نقش تسویه كننده را بر عهده دارد.

4- شبكه سوئیچ عملیات خرد بانكی و بین بانكی

این سیستم از طریق ATM در حال حاضر بین شعب مركزی دو بانك تجاری به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

5- شبكه مركزی سوئیفت(SWIFT) (3).

سوئیفت یک انجمن تعاونی غیر انتفاعی است که در ماه می 1973 میلادی توسط 239 بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی شد و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق تلکس در سطح بین الملل با یک روش استاندارد شده جهانی بود. ایران از سال 1371 به عضویت سوئیفت درآمد و در سال 1372 به این شبکه متصل گردید. بانك مركزی و سایر بانكهای ایران از این شبكه استفاده می‌كنند و شتاب را به عنوان بخشی از آن اجرا می كند.

از دیگر اجزاء بانكداری الكترونیك ایران می توان به دستگاههای خودپرداز، شعب مكانیزه، (4) PinPad، Pos، كارتهای هوشمند، تلفن بانك و فاكس بانك و غیره اشاره نمود. میزان بهره‌گیری سیستم بانکی کشور از هر یک از فناوریهای فوق الذکر در جدول شماره 2 آورده شده است.

مشتری

 

بنابر تعاریف مشتری ، تمامی سازمان ها اعتقاد دارند كه مشتری، رئیس است و مشتری ، پادشاه است.

فرایند مشتری گرایی با سلام كردن آغاز می شود و هرگاه ، ارتباطی برقرار می شود. ، طرفین مشتری یكدیگر می شوند. دریافت كنندة پیام ، مشتری است و این سرآغاز گسترة جهانی تجارت و مدیریت مشتری گرا است.

به راستی همه ، مشتری هستند و هر لحظه ممكن است نزد ما بیایند . باید به یاد داشت كه مشتری، رئیس است و ما بدون او هیچ گاه ، توان دستیابی به توسعة پایدار را نداریم. رشد و توسعة ما بر روی شانه های او مستحكم می شود.

            تعاریف گوناگونی از مشتری ، بیان شده كه به ذكر تعدادی از آنها می پردازیم :

-         مشتری : دریافت كننده محصول یا خدمت.

-         مشتری : هر فردی كه در ارتباط با ما است.

-         مشتری : دریافت كنندة خروجی هر فعالیت یا فرآیند.

-         مشتری : شركت و سرمایه گذار ما

اهمیت مشتری برای هیچ یك از رهبران و مدیران سازمان ها در پهنای وسیع تجارت جهانی ، پوشیده نیست. برهمین مبنا ، چالش های بسیاری مطرح می شود:

-         مسئولیت ما در مقابل مشتریان چیست؟

-         تعامل سازمان با مشتریان ، چگونه باید باشد؟

-         عمق ارتباطات با مشتری ، چگونه باید باشد؟

-         آیا نحوة رفتار با همة مشتریان ، یكسان باید باشد؟

-         آیا باید در مقابل همة مشتریان، قوانین فراگیر و یكدست ، برقرار كرد؟

-         مسئولیت كاركنان در قبال مشتریان چیست؟

-         رابطة كاركنان در قبال مشتریان چیست؟

-         وفاداری و ماندگاری مشتریان ، مهمتر است یا توسعة بازارها ؟

-         سنجش رضایت مشتریان ، چگونه باید باشد؟





نوع مطلب : بانکداری مجازی(پرداخت مجازی)، 
برچسب ها : بانکداری الکترونیکی، کسب و کار الکتترونیک، ممسعود معاونی،
لینک های مرتبط : ایران فردا،

       نظرات
شنبه 3 مرداد 1394
مسعود معاونی
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات