زودنویس
مرجعی برای تولید محتوا، بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا
درباره وبلاگ


من مسعود معاونی هستم، بلاگر و وبمستر که از سال 1393 به تولید محتوا در زمینه موضوعات فناوری و های تک می‌پردازم.

مدیر وبلاگ : مسعود معاونی
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

در حال حاضر کانالهای بازاریابی مختلفی وجود دارد که از آن میان اینترنت جایگاه خاصی یافته و بیشترین انتظارات در زمینه اثرگذاری و پذیرش اینترنت توسط مشتریان، شکل گرفته است. قبل از اینترنت ، تکنولوژی اثر محدودی روی رفتار مصرف کنندگان داشته است. نقطه نظرات بسیاری پیرامون این مسئله هست که سطوح فعلی خرید آنلاین با مباحثی چون اعتماد و اطمینان ، پذیرش اینترنت، مباحث ملموس بودن و نبودن محصول و تکمیل سفارشات .. درگیر است. اما باید پرسید که آیا ما بدرستی درک کرده ایم که یک مشتری آنلاین چطور رفتار می کند؟


ادامه مطلب را حتما بخوانید
.
.
.
.
.


برخی محققان اعتقاد دارند که مصرف کنندگان به محیط هایی گرایش پیدا می کنند که بتوانند فرآیند گزینش و خرید محصول را برای آنها تسهیل کنند. حدود سی سال قبل (1973) McNeal به این قضیه اشاره کرده که خرید کردن در بسیاری شرایط، کار طاقت فرسایی است و پیش بینی کرده بود که در آینده نزدیک مصرف کنندگان به سمت کانال های جایگزین دیگری روی خواهند آورد تا از این مشکلات نامطبوع پرهیز کنند. بنابراین اینترنت یکی از ابزارهای کلیدی مصرف کنندگان postmodern محسوب می شود و به ما انگیزه کافی برای بررسی رفتار مصرف کنندگان آنلاین را خواهد داد. آیا مشتری آنلاین از مشتری معمولی متفاوت است؟ در حالیکه محققان اصرار دارند ثابت کنند خرید آنلاین از خرید در دنیای واقعی متفاوت است اما تفاهم چندانی در ارتباط با طبیعت یا وسعت این تفاوت ها ایجاد نشده است. اما هنگامی که مقایسه هایی میان رفتار مصرف کنندگان آنلاین و واقعی صورت می گیرد باید هوشیاری کافی را حفظ کنید چرا که این رویکرد براین فرض استوار است که فعالیت های مصرف کنندگان آنلاین از نظر معنا و مفهوم مشابه موارد واقعی آنهاست. مثلا مصرف کنندگان آنلاین متفاوت از مصرف کنندگان آفلاین، ممکن است یک تراکنش یا معامله را رها کنند. این به دلیل آگاهی آنها از ریسک های موجود و نگرشی است که نسبت به خرید آنلاین دارند ضمن اینکه آنها هرگز نمی خواهند که یک معامله یا تراکنش را در اولین وهله تکمیل کنند. سهولت و گمنامی که یک مصرف کننده می تواند در دنیای آنلاین داشته باشد و به دنبال آن رها کردن راحت یک سبد خرید آنلاین، از رها کردن یک چرخ دستی خرید در میان یک سوپرمارکت شلوغ متفاوت است.





نوع مطلب : مدیریت ارتباط با مشتری، 
برچسب ها : کانال های بازاریابی، رفتار مشتری، McNEL،
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 15 مرداد 1394
مسعود معاونی
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات