زودنویس
مرجعی برای تولید محتوا، بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا
درباره وبلاگ


من مسعود معاونی هستم، بلاگر و وبمستر که از سال 1393 به تولید محتوا در زمینه موضوعات فناوری و های تک می‌پردازم.

مدیر وبلاگ : مسعود معاونی
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بازاریابان آنلاین باید عناصری را شناسایی کنند که بر ارتقا یا تنزل اعتماد میان مشتریان بالقوه اثرگذار باشد و اینکه چطور آنها می توانند بر ادراک مشتری بالقوه اثر داشته باشند. لذا باید به ترکیب مناسبی از زیر ساختهای سازمانی و تکنولوژیکی و مدیریتی توجه کرد.

غیر از عناصری که برای ایجاد یک محیط امن در وب سایت باید مورد توجه واقع شود تصویری که از فروشنده در دنیای واقعی و شهرت و اعتبار او وجود دارد، در ایجاد تراکنشات مجازی از طریق کاهش ریسک در معاملات و کاهش نگرانی مشتری نقش دارد. ایجاد سینرژی با فعالیت های بازاریابی که در بازارهای واقعی اتفاق می افتد از جمله مواردی است که می توان در بحث اعتماد مورد توجه قرار داد. آیتم بعدی شرکتهای ثالث (Third Party) مثل verisign, Truste, Webtrust است که می تواند در زمینه امنیت سایت ها مجوز صادر کنند و ریسک را کاهش دهند. در هرصورت شهرت یک شرکت در دنیای واقعی و داشتن برندهای مشهور اعتماد بیشتری را در مخاطبان ایجاد خواهد کرد.


در اداه مطلب با این موارد بیشتر آشنا شوید :

- Transaction security & Customer data safety

یکی از نگرانی های اصلی خریداران آنلاین است. شکست در ارائه خدمت و هک کردن پایگاه داده فروشنده و ارائه اطلاعات افراد در سایت های غیرمشروع از جمله حوادث مکرر آنلاینی است که نیازمند مراقبت شبانه روزی توسط شرکتهاست. داشتن رویه های روشن سفارشات، پرداخت و استرداد و همچنین سیاست های بهم پیوسته مشتریان، ارتباطات خوب و امنیت سخت آن به مشتریان کمک می کند که با اطمینان بیشتری معاملات آنلاین خود را انجام دهند. شرکت های آنلاین همچنین می توانند مشتریان را با ارائه چندین راهکار پرداخت حمایت کنند.

2- سوء استفاده از اطلاعات مشتریان(Customer Data Abuse)

یک سئوال اساسی در ارتباط با مشتریانی که به حریم شخصی خود اهمیت می دهند این است که آیا اطلاعات شخصی آنها که در اختیار شرکت های آنلاین هست برای هیچ هدف تجاری علیرغم خواسته آنها استفاده می شود یا خیر؟ لذا فروشندگان وب باید همیشه در ارتباط با نوع استفاده ای که از اطلاعات می کنند از مشتریان خود سئوال کنند.

3- گارانتی و سیاست های استرداد(Guarantee & return policy)

همانند تجارت در دنیای واقعی گارانتی محصول یکی از ابزارهای قوی است که در ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار است و سطح اطمینان مشتری و کاهش اضطراب انجام معاملات آنلاین را بدنبال دارد. داشتن سیاست های واضح و روشن که رویه های استرداد محصول و جبران نارضایتی مشتریان را پشتیبانی کند، اثرات مثبتی روی اعتبار فروشندگان آنلاین دارد.

4- عناصر کاهش عدم اطمینان(Uncertainty reducing elements)

عناصر کاهش عدم اطمینان مثل FAQ و خط مشهای تجزیه و تحلیل تعارضات، دسترسی به این منابع برای مشتریان آنلاین اطمینان را افزایش می دهد و تعداد سئوالات را کاهش می دهد.

بررسی آیتم Aesthetic(زیباشناسی) و زیرمجموعه آن

مباحث زیبا شناسی نه فقط به عنوان نماینده یا شاخص کیفیت فروشندگان تحت وب می باشد بلکه جزء نشانه های اعتبار یک سایت و فروشنده آن برای بسیاری از کاربران وب است. حتی خرده فروشان هم از اهمیت دکوراسیون فروشگاه خود برای مشتری که اولین بار وارد آنجا می شوند آگاه هستند. طراحی وب سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که با اعتبار یک شرکت آنلاین مرتبط است.





نوع مطلب : کسب و کار الکترونیک، 
برچسب ها : ارتباط با مشتری، اعتماد، اعتماد مشتری،
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 16 مرداد 1394
مسعود معاونی
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات