زودنویس
مرجعی برای تولید محتوا، بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا
درباره وبلاگ


من مسعود معاونی هستم، بلاگر و وبمستر که از سال 1393 به تولید محتوا در زمینه موضوعات فناوری و های تک می‌پردازم.

مدیر وبلاگ : مسعود معاونی
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :



هدف شخصی­ سازی وب براساس وب کاوی کاربرد وب توصیه کردن یک مجموعه از اشیا به کاربر جاری شامل لینک، آگهی، متن، محصول و غیره با جهت گیری به سمت ترجیحات و علایق کاربر می­باشد.

این عمل با تطابق جلسه جاری کاربر (و احتمالا همراه با پروفایل ذخیره شده او) با الگوهای کاربردی کشف شده از طریق وب­کاوی کاربرد وب صورت می­گیرد.

به این الگوهای کاربردی پروفایل های تجمعی کاربرد گفته می­شود، چون یک نمایش تجمعی از فعالیت ها و علایق مشترک گروهی از کاربران فراهم می­کند.

این فرآیند توسط موتور توصیه انجام می­شود که مولفه­ی برخط سیستم شخصی­سازی است. اگر رویه های جمع آوری داده در سیستم قابلیت پیگیری کردن کاربران در طول ملاقاتشان را داشته باشند آن گاه از توصیه ها می­توان نمایش طولانی مدت تری از علایق بالقوه­ی کاربران بر مبنای تاریخچه­ی فعالیت کاربر در وب­سایت برداشت کرد.

از سوی دیگر اگر پروفایل های تجمعی تنها از جلسات کاربر ایجاد شوند آن گاه توصیه تنها یک دید کوتاه مدت از علایق کاربر را نشان خواهد داد. اشیای توصیه شده به آخرین صفحه در جلسه جاری کاربر پیش از فرستاده شدن آن به مرورگر کاربر، افزوده می­شوند.


ادامه مطلب

فرآیند کلی شخصی­سازی وب براساس وب­کاوی کاربرد وب شامل سه مرحله است: آماده سازی و مدلسازی داده، کشف الگو از داده های کاربرد وب و استفاده از الگوهای کشف شده برای شخصی­سازی وب. از بین این مراحل تنها مرحله­ی سوم بصورت بلادرنگ انجام می­شود. مرحله آماده سازی داده، ثبت های خام وب را به داده­ی تراکنشی تبدیل می­کند که می­تواند در داده کاوی مورد استفاده قرار گیرد. این مرحله همچنین شامل یکپارچه سازی داده از منابع مختلف مانند پایگاه های داده، سرورهای خدمات کاربردی و محتوای سایت می­باشد. در مرحله کشف الگو وظیفه های مختلف داده­کاوی مانند خوشه بندی، کاوش قواعد انجمنی و کشف الگوهای ترتیبی را می­توان بر روی این داده­ی تراکنشی اجرا کرد. نتایج فاز کاوش به پروفایل های تجمعی کاربرد تبدیل می­شوند که برای مرحله توصیه مناسب می­باشد. موتور توصیه جلسه­ی جاری کاربر را همراه با الگوهای کشف شده برای فراهم کردن محتوای شخصی­سازی شده مورد استفاده قرار می­دهد.





نوع مطلب : فناوری اطلاعات، 
برچسب ها : شخصی سازی وب، وب کاوی، جلسه جاری کاربر،
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 25 مرداد 1394
مسعود معاونی
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات